Halaman

05 October 2013

Mahu lima terbaik 'Sultan Mizan Cup'.

Teks dan gambar Aminudin Ismail.

Ziyad
LEMBAH BIDONG: Dua peserta remaja Kejohanan Kuda Lasak Piala Sultan Mizan 2013 berhasrat untuk mendapat sekurang-kurangnya tempat kelima terbaik kejohanan itu yang akan memulakan pertandingan mereka pada petang ini.

Muhd Ziyad Muhd Hamzah, 18, dari Langkawi Team yang mula aktif bermain kuda pada usia tujuh tahun itu, berkata dia mengharapkan kejohanan kali ini akan mempertingkat namanya dalam bidang sukan kuda lasak, sebagai permulaan baginya untuk mencapai kedudukan terbaik dalam kejohanan akan datang.

“Ini kali ke empat saya menyertai kejohanan ini dan kali ini saya mahu kelompok lima terbaik kerana saya yakin dengan prestasi saya sebelum ini,” katanya yang berjaya menduduki tempat keempat dalam satu kejohanan dunia di Perancis baru-baru ini.

Ziyad yang ditemani pengurusnya, Eliza Muhammad, berkata selepas memenangi tempat keempat di kejohanan dunia itu, dia semakin bersemangat untuk membaiki kedudukannya dalam kejohanan pada tahun ini dan sudah memulakan latihan sejak awal tahun lagi.

“Saya sudah mahir dengan trek ini selepas empat kali menyertainya dan saya mengharapkan kejohanan kali ini akan memihak kepada saya untuk mendapat tempat lima terbaik,” katanya yang berhasrat mahu menyambung pelajaran ke Sekolah Menengah Bukit Jalil itu.

Aseef
Sementara itu,Mohd T.Aseef Abdul Mutalib, seorang peserta termuda kejohanan yang berusia 16 tahun juga akan memberi tentangan hebat kepada peserta yang jauh lebih berpengalaman darinya dalam kejohanan kali ini.

“Saya bersemangat tinggi untuk memulakan pertandingan pada petang ini, kalau boleh saya juga mahukan kedudukan yang selesa sekurang-kurangnya lima terbaik kerana saya sudah bersedia untuk menyertai kejohanan ini. Kejohanan lalu saya dapat tempat ke 13,” katanya yang mewakili kelab Al-Khamsa itu.