Halaman

08 September 2013

Sabri mahu selesai masalah tanah

Teks dan gambar: Aminudin Ismail.


Sabri rasmi mesyuarat UMNO Kampung Selamat.
 AHLI Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, Dato’ Sabri Mat Nor berjanji akan berusaha untuk menyelesaikan beberapa masalah penduduk termasuklah masalah tanah dan perumahan di kawasan itu supaya penduduk akan dapat menikmati kehidupan yang lebih selesa.

Katanya, masalah tanah dan perumahan menjadi agenda utamanya selepas memegang jawatan sebagai wakil rakyat kerana masih ramai penduduk yang tidak mempunyai tanah dan rumah sendiri serta tidak memiliki hak milik tanah walaupun sudah lama mendudukinya.

“Saya sebagai wakil rakyat akan cuba sedaya upaya membantu penduduk kawasan ini . Oleh itu saya meminta semua ketua cawangan bersama-sama membantu saya menyelesai pelbagai masalah penduduk terutamanya soal tanah ini.

“Insya Allah saya akan membuat apa yang terbaik untuk penduduk Kampung Selamat dan penduduk Langkap. Saya minta ketua cawangan memberi cadangan kawasan yang boleh dibangunkan sebagai kawasan perumahan.

“Saya sebagai salah seorang jawatankuasa tanah di daerah Setiu dan saya akan meminta Pegawai Daerah supaya menyegerakan kelulusan tanah untuk membina kawasan perumahan di kawasan Langkap ini,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat UMNO Cawangan Kampung Selamat, Langkap, di sini semalam.

Sebahagian ahli hadir mesyuarat UMNO Kampung Selamat, semalam.
Dalam pada itu, Sabri meminta penduduk Kampung Selamat dan seluruh Langkap terus memberi sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional supaya agendanya untuk membangunkan Langkap akan dapat dilaksanakan dengan berterusan. Sementara itu,

Pengerusi tetap UMNO Kampung Selamat, Husin Saamah, berkata pemilihan mesyuarat UMNO Cawangan Kampung Selamat, semalam berjalan lancar dan beliau berterima kasih kepada Dato Sabri kerana sudi hadir merasmikan majlis.

“Dalam mesyuarat pemilihan semalam, Ketua Cawangan masih disandang Mazlan Che Ismail manakala Ketua Wanita Shamsiah Deraman. Ketua pemuda pula ialah Mohd Khairi Mohamad,” katanya .