Halaman

09 November 2011

MB akan saman blogers

Oleh; Esah Abdullah

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said membuat keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap dua pengendali blog guanopulok.blogspot.com dan msomelayu.blogspot.com yang telah menfitnah beliau dalam tulisannya.

“Saya mengambil keputusan ini demi maruah keluarga dan anak-anak,” katanya dalam sidang media di majlis menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) antara Yayasan Pembangunan Keluarga (YPU) dan SME Bank di Wisma Darul Iman hari ini.

Katanya, sebagai orang politik saya sudah lali dengan pelbagai fitnah dan maki hamun, tetapi bagaimana penerimaan keluarga terutama sekali anak-anak yang sudah besar.

“Perkara ini saya ketahui sejak tiga bulan lalu tetapi mengambil sikap mendiamkan diri dan menganggapkan ia sebagai asam garam dalam politik,” katanya.

“Saya sedih dan dukacita bila mereka menfitnah saya secara membabi buta dan hari ini kesabaran saya sudah tercabar, bila anak gadis saya pulang bercuti baru-baru ini menanggis kerana malu diejek rakannya,” katanya.

Katanya, setelah diselidik salah satu blog iaitu guanopulok.blogspot.com menggunakan alamat di luar negara dan yang satu lagi beralamat di Kelantan.

Sehubungan itu satu laporan polis akan dibuat dalam sehari dua ini serta akan berunding dengan peguam untuk mengambil tindakan seterusnya.